Bucuresti - Telefon: 0721.753.779 | 0721.624.854

Str. Ostasilor nr. 7 , sector 1, Bucuresti Locatie

Ploiesti - Telefon: 0722.679.520 | 0726.170.006

Abilitati necesare copilului pentru integrarea la gradinita

Abilitati necesare copilului pentru integrarea la gradinita

Buna! Te-ai intrebat vreodata care sunt abilitatile ce ii sunt necesare copilului tau pentru a se putea integra cu succes in gradinita si ulterior in scoala ?
Daca da, atunci poti gasi util urmatorul articol.
Din experienta, iti putem spune ca unul din factorii cheie pentru ca micutul tau sa invete cu placere este motivatia ( in toate activitatile pe care copilul le face trebuie sa gaseasca bucurie, important este sa fim cu adevarat atenti la ceea ce isi doresc cu adevarat ).
Trebuie sa avem in vedere ca toti copii sunt diferiti si, astfel, prezinta abilitati particulare.
In aceasta perioada, a copilariei, trebuie sa ne axam pe joc, explorare si invatare.
Exista cinci arii ale dezvoltarii : limbaj, socializare, motricitate, cognitie, autoservire. Acestea sunt importante pentru a avea o dezvoltare armonioasa.

Ar fi ideal ca micutii sa aiba aceste preachizitii dobandite.
Copilul tau trebuie:

• Sa urmeze instructii simple si complexe;
• Sa poata trece de la o activitate la o alta – tranzitie;
• Sa demonstreze un nivel de activitate in limitele majoritatii;
• Sa poata interactiona cu usurinta cu unul sau mai multi copii;
• Sa interactioneze cu usurinta cu adultii familiari, apoi, treptat, sa urmarim socializarea celor mici cu adulti necunoscuti in medii familiare;
• Sa poata participa la activitati de grup, ( putem observa copii de aceeasi varsta in cadrul activitatilor si ne vom face o parere obiectiva );
• Se joaca cu placere cu alti copii;
• Sa isi asteapte randul;
• Imparte jucarii;
• Isi strange jucariile dupa ce le utilizeaza;
• Cauta ajutorul adultilor pentru a rezolva un eventual conflict cu un alt copil;
• Poate sa rezolve conflicte prin utilizarea limbajului;
• Asculta conversatia adultilor;
• Vorbeste clar – este necesar sa se faca inteles;
• Povesteste ceea ce s-a intamplat;
• Asculta cu interes povesti citite de catre adult;
• Poate povesti dupa ce a ascultat o poveste;
• Poate ordona o secventa formata din mai multe imagini ( o poveste), apoi sa povesteasca succesiunea evenimentelor;
• Poate recita poezii;
• Poate spune literele alfabetului.

Scris /citit – este foarte important ca in aceasta etapa copilul sa aiba o buna motricitate grosiera cat si fina. Acest lucru inseamna: copilul sa poata tine creionul /pixul corect.
• Coloreaza atat forme simple cat si desene complexe;
• Deseneaza ( pornind de la desenarea formelor simple pana la desene complexe);
• Manifesta interes pentru scris/citit;
• Poate potrivi literele alfabetului;
• Potriveste litere mari cu literele mici;
• Identifica literele mari;
• Identifica literele mici;

Abilitati matematice
• Poate potrivi si sorta forme, cifre si culori;
• Poate ordona dupa marime;
• Poate potrivi cifre;
• Poate identifica un patern ( de exemplu **++**++) si apoi il poate continua;
• Poate numara prin imitatie de la 1 la 10;
• Poate numara independent de la 1 la 10;
• Poate identifica cifrele denumite de la 1 la 10;
• Idenificarea a minim 4 forme geometrice ( cerc, patrat, triunghi, dreptunghi);
• Cunoaste prepozitiile ( spatialitate -pe\sub, intre, in jurul, etc.);
• Poate recunoaste atributele obiectelor\fiintelor;

Motricitate grosiera/fina
• Poate urca scarile altermand picioarele;
• Poate arunca o minge cu directie;
• Poate prinde o mingie cu mainile;
• Poate sa sara intr-un picior;
• Poate modela plastilina;
• Poate imbina lego;
• Poate face puzzle;
• Poate taia cu foarfeca;
• Poate impaturii hartia;
• Poate tine creionul.

Abilitati manuale-arta
• Sa identifice culorile (cel putin 10);
• Foloseste lipiciul;
• Foloseste acuarelele;
• Cunoaste diferite texturi de material.
Muzica
• Recunoaste instrumente muzicale;
• Poate accepta sunetele provenite de la instrumentele muzicale;
• Danseza si canta.

Autoservire
• Poate sa isi ia apa, mancare etc;
• Poate manca independent;
• Stie sa foloseasca servetelul;
• Se imbraca singur;
• Merge la toaleta.

Pentru a iti ajuta copilul in invatarea acestor abilitati este nevoie de rabdare si creativitate.
Nu uita! Prin joc si cu voie buna copilul tau poate invata cu placere .
Un copil fericit este un copil ce isi va dori sa invete langa parintii lui.
Bazandu-te pe experienta ta, poti adauga si alte idei.

Multumesc !
Monica