Bucuresti - Telefon: 0721.753.779 | 0721.624.854

Str. Ostasilor nr. 7 , sector 1, Bucuresti Locatie

Ploiesti - Telefon: 0722.679.520 | 0726.170.006

Hai sa-ti faci prieteni noi! – grup de socializare pentru copii

 

A.I.P.A. organizeaza grupuri de socializare pentru copii (diagnosticati cu TSA,  tulburari de dezvoltare, tulburari de limbaj, sindromul dislexo-disgrafic, ADHD etc.). Activitatile se vor desfasura pe parcursul a 2 ore si vor fi selectate astfel incat sa atinga obiectivele stabilite pentru fiecare copil. Copiii vor fi impartiti pe grupe de varsta, dar tinand cont si de nivelul de dezvoltare al acestora (grupuri de max. 6 copii).
-grup pentru copii de 3-5 ani
-grup pentru copii de 6-8 ani
-grup pentru copii de 9-11 ani

Cei interesati ne pot contacta pe e-mail-ul asociatiei pentru stabilirea interviului initial, ce are ca scop identificarea obiectivelor ce se doresc atinse in cadrul grupului.
Inscrierile se fac pana pe data de 25 mai 2014.

www.autism-aipa.ro
asociatie_aipa@yahoo.com

 

Felul in care copilul tau se joaca, invata, vorbeste si se poarta ofera indicii importante in legatura cu dezvoltarea acestuia.

  Verifica daca fiul/fiica ta ajunge sa-si insuseasca abilitatile de baza pana la implinirea varstei de 5 ani.

 CE FAC MAJORITATEA COPIILOR LA VARSTA DE 5 ANI

Social si emotional

  • Vrea sa-si multumeasca prietenii;
  • Vrea sa fie la fel ca prietenii sai;
  • Se compliaza cu mai multa usurinta regulilor;
  • Ii place sa cante, danseze si sa joace roluri;
  • Arata preocupare si simpatie pentru ceilalti;
  • Isi constientizeaza apartenenta la sex (baiat/fata);
  • Constientizeaza diferenta dintre adevar si minciuna / realitate si fictiune;
  • Demonstreaza independenta (de ex. isi poate vizita prietenul care locuieste alaturi), desi supravegherea adultului poate fi inca necesara;
  • Deseori cere obiecte/activitati si  deseori coopereaza cand ii sunt propuse activitati;

Limbajul si comunicarea:

  • Vorbeste clar
  • Spune o poveste simpla folosind propozitii complexe
  • Foloseste timpul viitor al verbelor (de ex.:”Va veni bunica!”)
  • Isi spune numele si adresa

 

Cognitie (procesul de invatare, gandire, rezolvare de probleme)

  • Numara 10 sau mai multe obiecte;
  • Deseneaza o persoana (desenul persoanei contine cel putin 6 parti ale corpului);
  • Identifica cel putin cateva litere sau cifre;
  • Copiaza un triunghi sau alte forme geometrice;
  • Cunoaste obiectele de uz zilnic, cum ar fi banii si alimentele.

 

Motricitate/ Dezvoltarea fizica

  • Sta intr-un picior pentru cel putin 10 sec.;
  • Sare si poate sari si peste obiecte;
  • Poate face o tumba inainte;
  • Foloseste lingura, furculita si uneori cutitul;
  • Foloseste independent toaleta;
  • Se da in leagan, balansoar, se catara.

 Actioneaza din timp, prezinta-te la specialist de la primele semne pe care le observi in neregula:

  • Nu arata ca intelege emotii;
  • Manifesta comportamente extreme (este neobisnuit de temator, agresiv, timid sau trist);
  • Este neobisnuit de retras si pasiv;
  • Este foarte usor de distras, are probleme in a se focusa mai mult de 5 minute pe o activitate;
  • Nu le raspunde celorlalte persoane sau raspunde superficial;
  • Nu poate spune ce este real si ce este fictiv;
  • Nu se joaca cu o diversitate de jocuri si nu se angreneaza intr-o diversitate de activitati;
  • Nu isi spune numele complet;
  • Nu foloseste corect pluralul sau timpul trecut;
  • Nu vorbeste despre activitatile sau experientele sale zilnice;
  • Nu deseneaza;
  • Nu se poate spala pe dinti, pe maini sau nu se poate dezbraca fara ajutor;
  • Pierde achizitiile pe care le-a dobandit.