Bucuresti - Telefon: 0721.753.779 | 0721.624.854

Str. Ostasilor nr. 7 , sector 1, Bucuresti Locatie

Ploiesti - Telefon: 0722.679.520 | 0726.170.006

Inotul – conexiunea cu fericirea si stimularea

Inotul – conexiunea cu fericirea si stimularea

Inotul este o activitate placuta si relaxanta pentru majoritatea copiilor, insa pentru copiii cu tulburari din spectrul autist totul este o provocare: a invata sa vorbeasca, sa cunoasca obiectele, sa manance independent.

Dorindu-ne o activitate motivanta si un mediu nou pentru copiii ce fac parte din familia A.I.P.A, ne-a venit ideea sa mergem la inot, unde ne asteapta noi provacari.
Stim ca inotul contribuie la imbunatatirea emotiilor, ajuta la diminuarea anxietatii, poate intari stima de sine (“eu pot”). Pe langa acestea, cercetarile au aratat ca inotul stimuleaza inteligenta, creste capacitatea de reactie, reflexele, perceptia spatiala, motricitatea grosiera,aceastea ajutand la dezvoltarea capacitatii de imitatie si drept urmare la dezvoltarea limbajului. De aceea am ales acest sport!
Ajunsi la destinatie, unul dintre baietei ( V. ) ne-a condus catre locul cu pricina. El a invatat alaturi de parinti si bunic sa inoate, iar acum este un as!
Am vazut sarituri in apa ce ne-au tinut cu sufletul la gura, dar pentru ceilalti copii totul s-a desfasurat treptat.
Fiecare copil impreuna cu terapeutul sau au intrat in apa, unii cu curaj, altii tematori .
Am vazut copii nonverbali spunand la cerere vocale. In cadrul interventiei comportamentale, V – 4 ani manifesta comportamente opozante ( de ex. trantitul cu capul de pamant), iar in apa micutul nu manifesta nici un comportament opozant care sa-l impiedice sa participe cu placere la diferitele activitati pe care ni le-am propus.
Manutele lui, care in mare parte sunt intr-o continua miscare (pentru cei care sunt familiarizati cu T.S.A-ul stiu ca este vorba de comportamente autostimulative – care copiilor le provoaca placere, insa aceste comportamente ii fac sa isi piarda focusul pentru lumea exterioara), in contact cu apa au devenit relaxate, copilul reusind astfel sa isi mentina atentia catre terapeut.
V. de 5 ani ne-a demonstrat ca totul este posibil, ca sunt multe provocari pe care le putem trece cu brio. Dorim sa ii dezvoltam lui “V” abilitatea de a fi spontan. Atunci cand am intrat cu totii in apa, “V” a exclamat: “Buna Monica, ce imi place aici !” Din acel moment, cand ”V” ma saluta, in curtea centrului, imi spune: “Buna Monica!”, adaugand si alte cuvinte.
“S”- 5 ani ne-a confirmat ca exista o legatura puternica intre terapeut si copil, bazata pe incredere, acesta reusind sa parcurga impreuna cu Ana (terapeutul lui) cativa metri, desi la inceput striga “Ajutor!” .
Stim ca avem multe obiective de atins, ce tin de diferite arii ale dezvoltarii cum ar fi: abilitatea de a se imbraca singuri, de a folosi adecvat feonul, de a saluta, de a se spala singuri, dar toate par posibile atunci cand vezi incantarea din ochii lor.
Ma pot ghida dupa spusele baietelului meu, Arun: “Mami a fost o zi minunata! ”si asta simt ca este cel mai frumos – sa vezi copii fericiti!